Na de sponsoring va Idols 1, 2 en 3 sponsort Viteau watercoolers ook de opvolger van dit programma de X-factor. Ook bij de X-factor staat de zoektocht naar nieuw talent centraal, een ster met iets speciaals vind je immers niet zomaar. De jury helpt de zangkandidaten op weg, maar de vraag blijft wie er door het publiek in de armen gesloten wordt? De X-factor kan na Idols gezien worden als de meest complete zoektocht naar zangtalent die ooit in Nederland is gehouden.

Een van de grote verschillen met Idols is dat de drie juryleden na de auditieronden ieder een categorie onder hun hoed krijgen. Dat kan één van de volgende categorieën zijn:
– Jonge solisten (15 t/m 25 jaar )
– Oudere solisten (26+)
– Zanggroepen

X-factor: De confrontatie
Na de audities proberen de kandidaten hun eigen jurylid te overtuigen. Vervolgens zal ieder jurylid uit zijn / haar categorie de beste acts kiezen.

X-factor: De ultieme test
De ultieme test kan gezien worden als de finale van de X-factor. Tijdens deze periode werken de kandidaten samen met hun jurylid om hun talent verder te ontwikkelen. Uit deze kandidaten zal uiteindelijk de winnaar gekozen worden.

kijk voor meer informatie op de website van de X-factor