Voeding voor een stralende huid - Viteau voel je goed [3]

Je huid weerspiegelt je gezondheid. Dat wil niet zeggen dat die chocolade-overload van gisteravond meteen van je gezicht af te lezen is, maar het gaat om de juiste balans. Geen enkele crème of product zal echt effect hebben op je huid, als je niet de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Zet de volgende producten dus snel op je boodschappenlijstje en zorg ervoor dat je de juiste voeding binnenkrijgt.

Omega 3-vetzuren

Voeding met omega-3 vetzuren zorgt ervoor dat je huid blijft stralen en vermindert ontstekingen en rode plekjes op de huid. Omega-3 vetzuren zitten voornamelijk in zalm, lijnzaad en walnoten.

Antioxidanten

Antioxidanten gaan het verouderingsproces tegen, door de vrije radicalen in je lichaam te bestrijden die verantwoordelijk zijn voor het beschadigen van je huid. Granaatappel, kersen, bessen, groene thee en spinazie zit er vol mee.

Selenium

Paranoten, amandelen, volkoren granen en ook ui en knoflook zijn goede bronnen van selenium. Ze zorgen ervoor dat je huid elastisch blijft en bestrijden ontstekingen.

Voeding voor een stralende huid - Viteau voel je goed [3]

Vitamine A

Vitamine A zorgt voor een ondersteuning van de werking van selenium. Eet voor een flinke boost vitamine A voldoende wortels, paprika, cantaloupe en zoete aardappel.

Vitamine C

Sinaasappel, grapefruit, tomaat en aardbeien zorgen voor een healthy boost van je immuunsysteem en versterken de celwanden van binnenuit. Ze beschermen je huid tegen de vorming van acne en hebben helende eigenschappen om een beschadigde huid te helpen herstellen.

Vitamine E

Vitamine E zit vooral in noten, soja, bladgroenten, olijf- en kokosolie en eieren. Vitamine E zorgt ervoor dat je lichaam op een natuurlijke wijze herstelt en bestrijdt littekens.

Voeding voor een stralende huid - Viteau voel je goed [3]

Vocht

Voldoende drinken is ontzettend belangrijk. Het zorgt ervoor dat je huid hydrateert en zich iedere dag voldoende op kan schonen. Reminder: waterrijke voedingsmiddelen dragen ook bij aan je vochtbalans (denk bijvoorbeeld aan komkommer, watermeloen, maar ook peterselie).

Tip: Zet iedere dag een schoon flesje of glas water naast je neer op werk en neem waterrijke tussendoortjes in een bakje mee.

Magnesium

Magnesium zorgt voor een goede balans van je hormonen die van invloed zijn op de vorming van acne. Hoe krijg je voldoende magnesium binnen? Door havermout, artisjokken, volkoren producten, bananen en vijgen te eten.

Tip: Een banaan eten op kantoor is het ultieme tussendoortje! Geen gekraak, vreemde geur of eetgeluiden. En een banaan vult ook nog eens heel goed. Wil jij fruit op je werk? Kijk dan eens naar de mogelijkheden van Viteau.

Vermijd: Geraffineerde producten

Probeer ‘witte koolhydraten’ – afkomstig uit witte rijst, witbrood en meel – zoveel mogelijk te vermijden en te kiezen voor volkoren producten. Patat en aardappelpuree zijn niet bepaald de beste keuzes voor iemand met een beschadigde huid. Probeer ook geraffineerde suikers zoveel mogelijk te vermijden, deze zorgen voor bloedsuikerspiegel schommelingen, die kunnen resulteren in acnevorming.

Vermijd: Teveel zout

Teveel zout eten kan zorgen voor een opgeblazen buik, een verkeerde vochtbalans, vochtophopingen en het is cruciaal voor je huid. Om je huid zoveel mogelijk te verzorgen, kun je beter niet te vaak kiezen voor voorverpakte voedingsmiddelen waar veel zout aan toegevoegd is.

Dit is een kleine greep uit de voedingsstoffen die effect kunnen hebben op je huid. Daarnaast is iedere huid anders en is het belangrijk om erachter te komen wat voor jou het best werkt.

Gezond op je werk? Zorg voor water Èn fruit op je werk!

Geen blog meer missen? Schrijf je hier in!

  • Al ruim 300 inschrijvingen!

    Geen zorgen. Wij houden ook niet van spam.